a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a

Nebavia vás už tie kopy papierov?

Každý šéf firmy, alebo jeho manažér ľudských zdrojov, musí z času na čas prijať niekoho nového do zamestnania. Ak je firma zdravá a expandujúca, tak by to mal byť kontinuálny proces a výberové konania by mali byť pravidelnou činnosťou pre dosiahnutie skvalitnenia tímu a zvýšenia jeho efektivity a produktivity.

Hasíme keď horí.

Aká je skutočnosť? Na výber zamestnancov nemá nikto nikdy poriadne čas a odkladá to na poslednú chvíľu. Prečo? Zdá sa, že to nie je práve zábavná vec. Veď komu by sa chcelo čítať tie obrovské množstvá rôznorodých žiadostí a životopisov. A okrem toho, veď je toľko inej „dôležitej“ činnosti. Vo firme to ešte nejako funguje a ten XY predsa len niečo urobí a načo sú nám noví. Veď ani nevieme akí budú. Treba ich vybrať, zaškoliť, naučiť, zistiť či sa hodia do tímu a stanú sa vôbec prínosom, budú produkovať? Keď toto čítate, máte svoje vlastné obrázky, prečo sa Vám tak veľmi nechce vyberať nových ľudí? Ale raz to na každého príde – musí sa vybrať nový zamestnanec!

Trh práce sa zmenil.

To vieme všetci. Ale ako a čo to pre nás znamená? Tá zmena nespočíva len v tom, že ubudli pracovné miesta v celej Európe, vrátili sa tí, čo odišli za prácou do zahraničia, u nás máme opäť veľmi vysokú nezamestnanosť a na každé voľné pracovné miesto sa hlásia desiatky uchádzačov. Sú tu dva dôležité faktory:

A/ Média učia ľudí ako sa uchádzať o zamestnanie, učia ich ale klamať. Rady typu: napíšte svoj životopis tak a tak, pri pohovore robte to a to, odpovedajte tak a tak ich učia skryť a skrývať to, akí v skutočnosti sú a na čom im záleží, keď sa uchádzajú o prácu. Ľudia sa už aj tak sa naučili nosiť masky a na pohovoroch Vám nikdy nesedí to isté, čo napokon bude vo Vašej firme.

B/ Je tu doba internetu. Pracovné inzeráty z tlačových médií pomaly miznú. Dáte na internetový portál ponuku pracovného miesta a do hodiny máte „naklikaných“ 300 odpovedí.

Chcete niekoho prijať – vyrobili ste si problém.

Či už z nutnosti alebo v dobrom úmysle ste sa rozhodli prijať nového zamestnanca. Vykonali ste všetko podľa najlepšieho svedomia a vedomia. Pripravili ste inzerát, uviedli ste svoju firmu a názov pozície, jej popis, vaše očakávania, príjem a benefity zamestnanca. Ste spokojný. A potom to príde. Začnú sa na Vás valiť množstvá žiadostí. Vy si horko-ťažko niekoho vytipujete, zatelefonujete mu a dotyčná osoba ani nevie o akej práci to hovoríte. Čo sa stalo? Je to jednoduché. Táto moderná doba spôsobuje to, že uchádzač „nakliká“ svoju žiadosť na všetky možné inzerované pozície a ani poriadne nevie o čo sa uchádza. Chcete vôbec takúto osobu do svojho tímu. Ja by som nechcel.

Riešenie je na dosah.

Dajme aj my moderné internetové nástroje na svoju stranu a spôsobme to, že uchádzač, kým sa dostane k Vám, musí byť aktívny, musí sa „preklikať“ cez Vaše podmienky a musí si byť vedomý u koho sa uchádza o zamestnanie, na akú pozíciu a s akými požiadavkami. Je tu on-line nástroj systému Interspeedia. Jedným z cieľov a účelov tohto systému je aj dosiahnutie toho, aby boli funkčnou technológiou dodaní správni ľudia na správne miesta rýchlo a spoľahlivo. Nikto, kto sa k Vám hlási neostane bez odpovede a každý vie na čom je.

My vieme, že firmy sú úspešnejšie vďaka organizovanému prijímaniu produktívnych ľudí s potenciálom.